[WEEKLY PHOTO CHALLENGES] Family

Holaaa! It has been so looong since my last weekly photo challenges post. Nowadays, I am busy with my new hobby; collect a postcard from around the world, so it takes so many of my time for blogging ๐Ÿ™„ .

I really love this week theme; Family! I have so many photos of my family but it’s impossible to upload all of them :mrgreen: . I have a really big family; my mother has 10 siblings in total and my father has 2 sisters. We usually gather in Iedul Fithr Day or Iedul Adha Day, but, because several of my mother siblings are so far from my grandpa’s house, so only few of them that go to my grandpa’s house and gather with us on feast day.

For me, a family not only by genetics but also with intensity. So, my college friends are also my family; and I love for being a part of them ๐Ÿ˜€

BLOG2Some of my family by genetics ๐Ÿ˜€
429017_3194885401288_387461503_nCousins ๐Ÿ˜€
BLOG11Some of my family at college :mrgreen:

— Yogyakarta, 19 Januari 2014 —

Iklan

24 responses to “[WEEKLY PHOTO CHALLENGES] Family

    • Hayooo.. Yang moto atau ada di sana hayoooo :v
      Jangan-jangan yang dikira itu sepupuku, soalnya aku punya sepupu yang kata orang-orang sih mirip banget, suka ketuker ๐Ÿ˜›

    • Alhamdulillaah Mbak, itu belum ngumpul semua, cuma 8 anak kakek dari 11 yang dateng ๐Ÿ˜€
      Keluarga dari Ibuku rame banget soalnya, Kakek 10 bersaudara, nenek 10 bersaudara, masing-masing anak Sulung, jadi tiap hari raya open house deh. Rameeee..

      • subhanallah, padahal keluargaku juga besar lho, dulu lebaran masih suka ngumpul pas nenek masih hidup. Tapi setelah meninggal, udah pada jarang… ilang satu2 ๐Ÿ˜ฆ

      • Dikumpulin lagi Mbak. Aku ama sepupu-sepupuku udah pada sepakat buat terus deket, soalnya kita masing-masing cuma 2 bersodara, jadi mau ama siapa lagi kalau enggak ama sepupu. Tapi kerasa juga sih semenjak pada nikah jadi pada jauh.. ๐Ÿ˜ฆ

  1. Ping-balik: Weekly Photo Challenge: Family (The decisive Moment?) | What's (in) the picture?·

  2. Ping-balik: Weekly Photo Challenge – Family | Joe's Musings·

  3. I have a large family too, but maybe not very large. My grandpa and my grandma from mother have 7 children. But, I don’t know my father’s family. I’m never going to house of my grandpa from father. It’s so sad.
    (entah nih tata bahasanya bener pa kagak..)

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s